onsdag 1 februari 2012

Februari 2012. Klicka på bilder för att göra dem större







Talgoxe






Bergfink hona











Grönfink hane






Bergfink hane






Blåmes







Domherre






Rödhake. Snart är det vår.







Rödhake







Entita











Rödhaken har fått en egen liten matning. Skålen som har ett tak över sig  hänger ungefär drygt en meter från marken och jag fyller den med fiberhavregryn och margarin och den lilla rödhaken får vara ifred med sin mat. Där sitter den ofta och pickar.
















Bergfink











Rödhaken har satt sig i mitt lilla rönnbärsträd som jag planterade i somras








Grönsiska





En hoppande stenknäck.












Bofink hane







Grönsiska








Domherre






Steglits






Domherre hane






Grönsiska






Nötväcka






Nötväcka




Koltrast







Bergfink hona







Domherre hane






Rödhake






Domherrre hona












Grönsiska






Stenknäck







Rödhake







Steglits






Grönfink






Björktrast






Rödhake






Domherre








Blåmes







Blåmes







Domherre hane









Domherre hane






Domherre hane











Rödhake








Stenknäck






Stenknäck






Stenknäck






Stenknäck









Grönsiska





Bergfink hona








Bergfink hona





Domherre hane













8 kommentarer:

  1. Hej Patricia!
    Sitter här och njuter av dina bilder som vanligt. Dina fågelbilder helt i en egen klass.
    Ha en fin fortsättning på veckan
    /Ingemar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ingemar

      Roligt att du gillar mina bilder det uppskattas verkligen av mig.

      hälsningar
      Patricia

      Radera
  2. Fantastiskt fina bilder!
    Hoppas att allt är bra med er,
    själv har jag åkt på en rejäl förkylning...

    KRAM, Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny roligt att du gillar mina bilder. Hoppas du frisknat till från din förkylning.

      kram Patricia

      Radera
  3. Otroligt fina bilder...som sagt de ligger i en klass för sig!!

    Steffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Stefan för att du tagit dig tid och kikat in på min blogg och tack för dina fina kommentarer.

      hälsningar
      Patricia

      Radera
  4. Jag är såååå glad att jag hittade din blogg :)
    Du fotar fåglar så fint så jag sitter och gapar bara :)
    Fantastiska bilder!!!!!
    Fotograferar små fåglar själv då och då, men får aldrig de så fint som du!
    Njuter och beundrar!
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Halina. Vad roligt att du följer min blogg. Det har inte kommit så många sorter till matningen den här vintern. Jag har inte sett till gråsiskan eller någon gulsparv. Det finns ännu lite tid att vänta in dem men i mars brukar våren komma till skåne och då brukar det surra av insekter i luften.

      hälsningar
      Patricia

      Radera